MALAYSIA YANG KAYA

.

i) Dibawah ini saya titipkan komen saya di dalam website negarawan ulung Yang Amat Dikasihi Tun Dr Mahathir pada November 9, 2008 1:01 AM.

ii) Komen saya ini telah banyak mendapat maklumbalas yang di hantar ke dalam posting saya dibawah iaitu “Yang Berbahagia Datuk Shah Rukh Khan???”

iii) Sekarang semakin terang dan jelas apa yang sebenarnya tersirat di dalam hati mereka yang memperjuangkan konsep “Malaysian Malaysia”.

iv) Keikhlasan yang AMAT MERAGUKAN!!!

———————————————————————————

Assalammualaikum Tok Det.

MALAYSIA MEMANG KAYA:-

1. Kaya Minyak.
Tapi minyak mahal jugak.

2. Kaya Wang (Wang rakyat).
Sebab tu boleh guna dan tabur sesuka hati semata-mata nak popular macam Tok Det tulis di sini. Sebabnya bukan duit dia. Duit rakyat. Kalau duit dia mati hidup balik pun dia takkan bagi!!!

2. Kaya Rasuah.
Tok Det lagi tau benda ni.

3. Kaya Pendatang Halal.
Bukankah pendatang Cina dan India mulanya pendatang haram yang difatwa “halal” oleh British. Kemudian dipaksa terima oleh orang Melayu dalam cubaan British menggagalkan kemerdekaan? Sejarah tidak pernah menipu. Sejarah tidak boleh diubah!!! Sekarang ni Pendatang Halal ini bertambah ramai bilangannya. Ramai pula yang dah jadi cedik pandai dan kaya-raya. Mereka menjadi sombong. Mereka sudah lupa diri. Lupa sejarah. Membuat tuntutan yang bukan-bukan. Tok Det Cakap Melayu Mudah Lupa. CINA DAN INDIA PUN MUDAH LUPA JUGAK!!!

4. Kaya Pendatang Haram.
Malas dah nak cerita. Orang Sabah dah naik meluat dengar cerita ini. Orang JB pulak dah takut nak keluar rumah malam sebab takut kena samun oleh pendatang haram. KLCC pun dah macam terletak di Jakarta. Dengar khabar kita ada banyak kapal perang askar dan bot ronda polis yang canggih manggih. Kapal selam pun dengarnya ada jugak. Sukhoi ada. Satelite ada. Tapi pendatang haram naik bot tongkang bodoh dengan muatan macam sardin pun hari-hari boleh terlepas masuk jugak!!!.

BANYAK LAGI YANG KAYA TOK DET…..

TETAPI YANG PELIKNYA:-

1. Nak tuntut ilmu MAHAL. Dah berbuih bercakap. Katanya percuma, murah. Kalau percuma kenapa kena bayar jugak? Kalau murah, kenapa nak mak masuk universiti mesti kena meminjam. Kenapa mesti ada PTPTN?

2. Kos perubataan/pembedahan MAHAL. Ramai yang merana dan mati kerana tak mampu atau lewat dapat rawatan.

3. Rumah rakyat MAHAL. Dah tujuh keturunan dok cerita benda yang sama tak habis-habis.

4. Kos Pengangkutan awam MAHAL. Pak Lah kata dengan peningkatan harga minyak peruntukkan besar untuk pengangkutan awam akan diberikan. Habuk pun tak nampak. Lagi mahal adalah.

5. Kos elektrik semakin MAHAL. Yang peliknya TNB dengan tak tau malunya mendabik dada untung meningkat tiap tahun. CEOnya pulak mintak naik gaji macam TNB bapak dia yang punya. Tak malukah mendapat keuntungan dengan terus menekan rakyat? Tak terasakah mereka seperti menghisap darah rakyat? Kalau CEO Proton boleh terima jugaklah kalau eksport meningkat. Tenaga elektrik kita dieksportkah?

BANYAK LAGI YANG MAHAL TOK DET……

HAKIKATNYA MALAYSIA MEMANG KAYA.

TAPI ORANG MELAYU MASIH RAMAI YANG MISKIN DAN MASIH JAUH KETINGGALAN

MALAYSIA TIDAK PERLU BERUBAH. PERGI JAHANAM DENGAN ANWAR KAKI KELENTONG DENGAN IDEA PERUBAHAN BANGANGNYA SEMATA-MATA GELOJOH NAK JADI PM. BUKAN JADI PM – “PERDANA MENTERI” TAPI JADI “PEROSAK MALAYSIA”.

MELAYU YANG SEPATUTNYA BERUBAH!!!!

SAYA TIDAK MEMBENCI ATAU BERDENDAM DENGAN MANA-MANA KAUM LAIN DI MALAYSIA. JAUH SEKALI INGIN MENCETUS PERSENGKETAAN.

TAPI KAUM LAIN SEPERTI TIDAK LAGI MENGHORMATI KAUM SAYA DENGAN TUNTUTAN YANG BUKAN-BUKAN DAN CUBA MENAFIKAN SEJARAH TANAH MELAYU@MALAYSIA.

BUKANKAH “MALAYSIA” ITU SENDIRI MAKNANYA “TANAH MELAYU”?

APAKAH SAYA TIDAK BERHAK MEMPERTAHANKAN MARUAH, KEDAULATAN DAN JATI DIRI KAUM SAYA?

APAKAH SAYA TIDAK BERHAK MEMPERTAHANKAN TANAH SAYA?

HARTA NENEK MOYANG SAYA YANG TELAH DIPERTAHANKAN DENGAN NYAWA, AIRMATA DAN DARAH PAHLAWAN-PAHLAWAN SAYA?

APAKAH SAYA TIDAK BERHAK MEMPERTAHANKAN KETUANAN MELAYU DI BUMI MELAYU INI?

APAKAH SAYA RASIS BILA MEMPERTAHANKAN HAK KAUM SAYA?

APAKAH SAYA MESTI TERUS DIAM DAN DILIHAT DAYUS DAN PENGECUT?

APAKAH SAYA TIDAK BERHAK MELAWAN BALIK?

SAYA AKAN BANGKIT. UMAT MELAYU ISLAM MALAYSIA PASTI AKAN BANGKIT!!!!

Anakmu,
PEMBELA
http://pembela-melayu.blogspot.com/

One Response to “MALAYSIA YANG KAYA”

  1. redzuank Says:

    Assalamualaikum,
    Saudara Pembela,

    Saya sangat terharu membaca ruangan ini. Kenyataan2 saudara 100% saya akui memang benar dan boleh diterima.

    Saya nak tambah lagi satu. Bangsa Melayu ni terlalu pemurah sampai bangsa lain bak kata pepatah “bagi betis nak paha”.
    Yang paling dasyat diorang sanggup menafikan sejarah mencipta fakta-fakta baru sejarah dulu. Macam kelakar pun ada sebab tak ada logika langsung tuntutan mereka ini.

    Kalau saudara nak baca komen-komen dan penghinaan mereka kepada bangsa Melayu/Islam bolehlah melawat di blog saya ini:

    http://redssays.blogspot.com/2008/11/why-has-muslim-world-failed-to-develop.html#comments

    Saya sengaja tidak padamkan komen-komen ini sebab saya sedar Melayu perlu Revolusi!!! Saya akan cuba sebarkan supaya kaum seagama saya tidak memandang remeh hal ini terutamanya golongan muda.
    Sama2lah kita berjuang.

Leave a Reply

